The Social Life of Small Urban Spaces
This highly influential film in architecture and planning circles by William H. Whyte analyzes the success and failures of urban spaces. Observing the natural order of spaces and the way people move through them, Whyte provides an intuitive critique of urban spaces and ways these spaces can be improved.
SourceDémarche de Kim-Sanh Chau
Chorégraphe active depuis 2015, j’ai à ce jour, présenté mes pièces au Québec et en Asie du Sud-Est, en théâtre (MAI, Tangente, SIDance Corée) et en galerie (L’Arsenal, The Factory Vietnam). J’ai aussi une activité en tant que travailleuse culturelle, interprète et réalisatrice vidéo. Bien que d’apparence dispersée, ces quatre pans sont en réalité combinés et dirigés vers l’accomplissement de ma démarche professionnelle. Ainsi, mon travail scénique et vidéo se concentre sur la création d’onirismes, ancrés dans un passé aux identités colonisées et un futur fictionnel et fantasmé. Ces processus sont la fois vecteurs d’échappées, et de révélations. Un profond souci d’équité, d’antioppression, et surtout de partage et de collaboration, anime l’ensemble de mes actions. En surface, je crée et diffuse mes pièces, puis sous les flots je tisse des projets secrets, dont une chaine souterraine de dialogues entre artistes en danse du Tiers-Monde et un site web éphémère recensant des œuvres censurées.
SourceAbout Montréal Steppers
Founded in 2019, Montreal Steppers is a group that is committed to the art form of step. Stepping is a style of dance that uses the body as an instrument to create rhythms, sounds, beats through foot stomps, claps and chants. Focusing on values of teamwork, discipline, character building, black history and resilience, we allow participants the opportunity to learn step, experience success and use their bodies to tell their own story.
SourceThe Arab Apocalypse
L’Apocalypse arabe is a book-length poem composed in French by the Arab American poet Etel Adnan. It was published in 1980; Adnan’s English translation first appeared in 1989. The Arab Apocalypse may be read as a hybrid text, visual poetry, surrealism, translation, postcolonialism — it is its nature as a work of witness because it was written in response to and in the immediate context of the Lebanese Civil War (which broke out in 1975).
SourceJulia set animated by traversing the cardioid of the Mandelbrot set, projected on the 1/c-plane
SourceDancers’ health in a globalizing, postmodern dance world
"As pedagogical and choreographic practices are quickly diversifying, this may be a crucial time to rethink, for example, the composition of the requisite daily technique class. (Do all dancers still “take a daily class”?) Perhaps we are ready to collectively agree on one new idea: that in the wake of globalization and post-colonialism there is no longer the possibility of a single utopian “neutral” or “basic” way of training all dancing bodies (and minds)."
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